My Blog List

Monday 4 July 2011

butter sunquick orange ~


wahh,,byknye sekaligus aku update blog hari nie..mmg free sgt,,bila dh lama tak on..

actually aku just google resepi utk buat kek butter je..then bila dah jumpa yg mana berkenan n masuk akal,,mula la aku menyalin salin menggunakan pen PILOT kesayangan aku nie..

1 1/2 cawan gandum
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh sodium bicarp
1/2 cawan butter
1/2 cawan gula biasa
1 sudu the esen vanilla.
1/2 cawan susu segar
2biji telur

*oleh kerana aku punya anak menakan yg ramai,,jadi aku pun ingin menarik minat depa semua,,then aku tmbahkan sunquick oren ke dlm bahan bahan td..


CARA CARA

-ayak gandum,serbuk penaik,sodium bicarp =3 X
*ayak dgn penuh kesabaran dan kelembutan moga keihlasan akan terasa di kek yg bakal kita buat nnti.insyaAllah..
-panaskan oven 170 celcius,
-sediakann pembakar pukul gula 7 butter hgga kembang.
*tapi jgn plak bg hidung korg yg kembang!!!
-masukkan telur satu persatu,,pukul hgga kembang juga.
masukkn esen vanilla,gandum selang seli dgn susu segar/
*korang tau kan knpa kena taruk esen vanilla??sebab kita nak bg hilang bau hanyir telur tue td..
-kemudian bakar didalam pembakar.
*an addition utk sunquick tue aku letak oren sunquick atas adunan plng atas..
erm korg paham kann??

-bila dah masak biarkan selama 5minit,dlm oven..
-then baru kuarkan..ini memang dah petua utk masak kek..

erm,,mcm mood dah hilang je,,takpela..doakan korg selamat berjaya.sekian~

No comments:

Post a Comment